Είναι συχνό το φαινόμενο, οι επιχειρηματίες να αξιολογούν αρνητικά τη συμμετοχή τους σε μια επαγγελματική έκθεση, κυρίως λόγω υψηλού κόστους, σε συνδυασμό με μη ικανοποιητικά αποτελέσματα ως προς τον κατάλογο των νέων πιθανών πελατών.

Ωστόσο, συχνά αμελούν τον σχεδιασμό των σωστών τεχνικών μάρκετινγκ, τα οποία βέβαια θα έπρεπε να έχουν ήδη σχεδιαστεί με προσοχή πριν από την έναρξη του εκάστοτε εκθεσιακού γεγονότος. Η επιτυχημένη συμμετοχή μιας επιχείρησης σε μια κλαδική ή γενική έκθεση προϋποθέτει κατάλληλη προεργασία κυρίως σε ό,τι αφορά στο μάρκετινγκ.

“Εργαλεία” για μια εντυπωσιακή συμμετοχή

Κι επειδή η πρώτη εντύπωση παίζει πάντα μεγάλο ρόλο, θα πρέπει καταρχήν να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στο “περίπτερο” / σταντ της επιχείρησης στην οποιαδήποτε έκθεση. Πρόκειται για το “πρόσωπο” της επιχείρησης, που θα τη χαρακτηρίζει καθ’ όλη τη διάρκεια του εκθεσιακού γεγονότος.

Στόχος θα πρέπει να είναι ένα περίπτερο που να διαφέρει από τα υπόλοιπα (και κυρίως αυτά των ανταγωνιστικών επιχειρήσεων που επίσης συμμετέχουν στην έκθεση), ένα περίπτερο που αντιπροσωπεύει το στιλ και τη φιλοσοφία της επιχείρησης, ένα περίπτερο “φιλικό” προς τον πιθανό πελάτη, που θα του προκαλέσει ενδιαφέρον ώστε να το προσεγγίσει.

Η χρήση απλών διαχωριστικών, τα οποία συνήθως προμηθεύουν οι οργανωτές και η ανάρτηση εκεί κάποιων αφισών ή διαφημιστικών εντύπων της επιχείρησης, δεν είναι από μόνη της αρκετή για μια εντυπωσιακή παρουσία. Μια πιο επιμελής και προσεκτική “ματιά” στο περίπτερο θα του δώσει ιδιαιτερότητα και θα το βοηθήσει να αποκτήσει “ξεχωριστή” θέση μεταξύ των υπολοίπων.

Είναι επίσης απαραίτητο στο εκθεσιακό περίπτερο να υπάρχει αξιόλογος αριθμός εντύπων, που θα προβάλλουν συνοπτικά την επιχείρηση, τα βασικά της προϊόντα, τα δυνατά της σημεία.

Το κυριότερο, όμως, όλων είναι το κατάλληλο προσωπικό, οι άνθρωποι που θα καλωσορίσουν τους πιθανούς πελάτες, θα διαφημίσουν στοχευμένα την επιχείρηση και θα καταφέρουν με τις σωστές τεχνικές να “συλλέξουν” τα στοιχεία των πιθανών νέων πελατών, ώστε αργότερα να μπορεί η επιχείρηση να επικοινωνήσει μαζί τους για προσφορές και νέα προϊόντα.